به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی-گرگان ، استاندار گلستان در این مراسم با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای بدون داشتن برنامه توسعه پیدا نخواهد کرد و دارا بودن برنامه کارایی و اثربخشی را ارتقا خواهد داد گفت: در استان گلستان ۴۰ چالش و ابرچالش احصاء شده است و در راستای برطرف کردن آن‌ها ۳۱ سند بخشی شامل چشم‌انداز بخشی، ماموریت‌ها و راهبردها تعریف شده است .
دکتر زنگانه یکی از چشم‌اندازهای استان در بخش دامپروری را تبدیل شدن استان گلستان به هاب پروتئین منطقه و همچنین در حوزه فناوری تبدیل شدن به سرزمین هوشمند بیان کرد .
 
وی یکی از چالش‌های اصلی استان را پایین بودن تولید ناخالص داخلی بیان کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رقم تولید ناخالص استان را در افق ۱۴۰۴ با سرمایه‌گذاری حداقل ۲۲۵ هزار میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات از ۵۶ هزار میلیارد تومان به حداقل ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسانیم.

استاندار گلستان از اختصاص مبلغ ۸۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به طرح‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های دانش‌بنیان و فناور اعطا شد که رشد ۳۴ درصدی تعداد شرکت‌های دانش بنیان از ۵۰ واحد به ۶۷ به همراه داشت .
در ادامه رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه استان گلستان اگرچه دارای قدمت ۶۵ ساله دانشگاهی است اما به لحاظ کیفیت و کمیت دچار کمبودهایی است گفت: متأسفانه آموزش عالی استان گلستان به لحاظ زیربنایی دارای کمبود امکانات بسیاری است که نیازمند توجه مسئولین به ویژه استاندار محترم گلستان است .
 
دکتر شتایی با بیان اینکه هزینه کردن در بخش علمی، سرمایه‌گذاری است که اثرات خود را در درازمدت نشان خواهد داد گفت: وجود دانشمندان پر استناد یک درصد برتر دنیا در دانشگاه‌های استان نشان از ظرفیت بالای علمی در استان است و انتظار داریم تا از ظرفیت و پتانسیل اساتید دانشگاهی استان در صنایع، شوراهای تخصصی و فنی دستگاه‌های اجرایی و ابر پروژه‌ها و چالش‌های تعریف شده در استان استفاده شود .
 
وی در پایان بر لزوم بازگشت دبیرخانه پژوهش به مراکز آموزشی در استان تاکید کرد .
 
گفتنی است: در این نشست دو تن از نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها  و نماینده اساتید و نخبگان استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات و راهکارهای خود در راستای حل مشکلات استان پرداختند.