برگزاری جلسه با حضور روسا و معاونین محترم مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات پنبه، پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی باعنوان ضرورت تشکیل شرکت‌های دانش بنیان

بر اساس دعوت بعمل آمده از سوی ریاست محترم مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، جلسه‌ای در روز دوشنبه مورخ 19/2/1401 ساعت 30/8 صبح در محل سالن جلسات این مرکز با حضور روسا و معاونین محترم مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات پنبه، پارک و علم فناوری و مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی برگزار گردید.

عنوان جلسه، ضرورت تشکیل شرکت‌های دانش بنیان با هدف تجاری سازی و دستیابی به محصول بود. در آغاز دکتر فرجی ریاست مرکز تحقیقات کشاورزی استان ضمن خوشامد گویی به حاضران، تاریخچه‌ای از تاسیس مرکز رشد و واحدهای تشکیل دهنده آن در مرکز خود ارائه و خلاصه‌ای از بودجه‌های تخصیصی را دراین رابطه عنوان نمودند. در انتها، تاکید فراوانی در زمینه تلاش شرکتهای دانش بنیان در تجاری سازی دانش‌ فنی خود با هدف دستیابی به محصول قابل ارائه به بازار داشته باشند. دکتر غفاری ریاست پارک علم و فناوری استان نیز از چگونگی همکاری و حمایتهای خود از شرکت‌های دانش بنیان را عنوان و از تشکیل ستاد دانش بنیان در استانداری به ریاست استاندار و به دبیری خودشان در این زمینه توضیحاتی را ارائه نموده و از حاضرین درخواست اظهار نظر در خصوص قوانین موجود شرکت‌های دانش بنیان و در صورت نیاز اصلاح آن داشتند. در ادامه جلسه دکتر آقایی ریاست مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان و دیگر روسا و معاونین حاضر در جلسه ضمن توضیح خلاصه‌ای از فعالیتهای خود، از امکان دانش بنیان شدن برخی از فعالیت‌ها و نتایج حاصل از آن را بیان نمودند. برخی از کارشناسان حاضر در جلسه نیز از مشکلات و موانع موجود در روند فعالیتهای تحقیقاتی خود بیان نموده و از چگونگی رفع آن و حمایت پارک علم و فناوری سئوالاتی را عنوان نمودند.

در پایان جلسه، تاکید بر ادامه این جلسات و آشنایی بیشتر مراکز در خصوص قوانین موجود شرکت‌های دانش بنیان گردید .