ارائه گزارش عملکرد مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی – گرگان 1400

در 25 بهمن 1400 در جلسه ای با حضورمعاونت های محترم پژوهشی ، ترویج و انتقال یافته ها و برنامه ریزی وپشتیبانی همچنین مشاور رئیس و مدیریت حوزه ریاست موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار شد ، آقای دکتر آقایی مقدم گزارشی از فعالیتها و عملکرد مرکز در سالجاری را ارائه نمودند . ایشان با بیان اینکه مرکز در سال جاری 8 پروژه را انجام داده است، گفت: 5 گزارش نهایی، در سال جاری فروست گرفت . چاپ یک کتاب و 5 مقاله علمی پژوهشی معتبر داخلی و خارجی نیز از دیگر دستاوردهای مرکز است .

دکتر آقایی مقدم در ادامه، پروژه های مهم مرکز را تشریح نمود : بعلاوه برگزاری 32 نفر آموزش برنامه انتقال یافته های علمی، برگزاری 30 نفر روز آموزش در قالب روز مزرعه و 157 نفر روز بازدید ترویجی در طرح یاوران تولید از دستاوردهای ترویجی مرکز بیان نمودند

بررسی رسیدگی جنسی ماهی کپور و کلمه در پره های صیادی سواحل جنوبی دریای خزر، بررسی و ارزیابی وضعیت اقتصادی اجتماعی صید پره در محدوده استان گلستان، بررسی مقایسه ای تکثیر طبیعی و مصنوعی گربه ماهی باله بادبانی و بررسی امکان تکثیر مصنوعی ماهی پنگوسی مخطط و تاثیر غنی سازی ناپلی آرتمیا با ویتامین های C و E بر شاخص های رشد و بازماندگی لاروهای آن از مهم ترین پروژه های مرکز است که به آنها اشاره شد .

در ادامه ، معاون محترم پژوهشی موسسه آقای دکتر حافظیه ضمن تشکر از فعالیتهای صورت گرفته ودر حال انجام، تحقق تعهدات مرکز، فعال کردن ایستگاه قره سو برای حضور شرکت های دانش بنیان، گزارشی در خصوص تکثیر بادبان ماهی، انجام مقالات مرتبط و هم راستا با پروژه های تحقیقاتی را خواستار شد .

همچنین آقای دکتر حسین زاده صحافی معاونت ترویج و انتقال یافته های موسسه نیز با قدردانی از تلاشهای انجام شده در مرکز،تشکیل مزارع الگویی در استان، تمرکز بر روی دست نوشته ها و بروندادهای نوشتاری را مورد تاکید قرار داده و اقدامات مرکز در خصوص تکثیر گونه های جدید ماهیان زینتی را از اقدامات بسیار شاخص مرکز عنوان کرد .