به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی – گرگان ، در این مراسم استاندار گلستان با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در کشور، اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرصتی بی نظیر برای نقش آفرینی منابع انسانی و بروز توانمندی های جوانان کشور بود .

استاندار در مراسم استقبال نمادین ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی تصریح کرد: بی تردید نقش شهیدان دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت در کشور بی نظیر بوده اما شهدای انقلاب به دلیل آنکه هیچ تصویری از استقرار حکومت اسلامی نداشتند، از مظلومیت خاصی برخوردار هستند.

استاندار گلستان امنیت را مقوله ای درون زا دانست و یادآور شد: استقلال فقط در مفهوم سیاسی و امنیتی نیست بلکه امروز در همه گیری کرونا مشاهده می شود که با تحریم ها حتی اجازه ورود دارو به کشور را نمی دهند و اجازه نداریم پول های خودمان را هم جابجا کنیم .

وی با بیان اینکه کشور همواره در ۴۲ سال گذشته در تنگنا قرار داشته خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب همیشه شاهد حضور مشاوران و پیمانکاران خارجی در فرودگاه ها و بنادر کشور بودیم اما در حال حاضر تمامی فرودگاه ها، بنادر، پالایشگاه ها و سدها با استفاده از توان فنی مشاوران و پیمانکاران داخلی ساخت و تجهیز می شوند .

پس از مراسم استقبال نمادین، رژه موتورسواران و دوچرخه سواران تا امام زاده عبدا... گرگان انجام شد .