به   منظور گزارش فعالیت ها و عملکرد بخش کشاورزی و همچنین ارائه برنامه   های سال ۹۸ خانواده بزرگ جهادکشاورزی، مدیران این مجموعه عصر روز چهارشنبه ۹ مرداد با استاندار گلستان دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش روابط عمومی مرکز، دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان در این دیدار با تقدیر از زحمات تمامی مدیران و کارکنان بخش کشاورزی بویژه کشاورزان استان افزود: تشخیص اولویت های بخش کشاورزی در استان موضوع مهمی است و علاوه بر اینکه اکثر موارد این بخش مهم است، مواردی مانند تولید محصولات استراتژیک مثل گندم، پرورش میگو، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، آبیاری نوین و زهکشی می تواند اولویت کاری مهم این روزهای بخش کشاورزی استان گلستان باشد .

  استاندار گلستان به جایگاه ویژه این بخش و تامین امنیت غذایی توسط بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به کسب رتبه های بالای بسیاری از تولیدات محصولات کشاورزی در سطح کشور باید به دنبال خودکفایی این محصولات هم باشیم .

همچنین در این جلسه دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان در گزارشی از عملکرد خانواده جهاد کشاورزی و برنامه های آن در سال ۹۸ به تولیدات بیش از ۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی استان با ارزشی بالغ بر ۱۸ هزارمیلیارد تومان در سال ۹۷ اشاره کرد .

دکتر مهاجر تصریح کرد: ۳۷درصد درآمد استان، ۳۵درصد اشتغال استان و ۸۵درصد نیازهای غذایی توسط بخش کشاورزی استان تامین می شود .

  بر اساس این گزارش در این نشست تعدادی از مدیران کل بخش کشاورزی استان گزارشی از برنامه های خود ارائه کردند .