زمان: 28 بهمن 97
به گزارش روابط عمومی مرکز، دکتر پورکاظمی به منظور شرکت در جلسه مشترک با اداره کل شیلات استان گلستان درخصوص بررسی راهکارهای اجرایی نمودن پروژه تکثیرکفال خاکستری و تولید بچه ماهی و ارائه به بخش خصوصی سفریک روزه ای را به استان داشتند.
به گزارش روابط عمومی مرکز این جلسه با حضور دکترپورکاظمی ریاست، دکتر سید مرتضایی معاونت پژوهش و فناوری موسسه، مهندس قدس علوی مدیر کل شیلات استان گلستان، ریاست مرکز تحقیقات شیلات گلستان و جمعی از معاونان و کارشناسان اداره کل و مرکز تحقیقات شیلات استان گلستان برگزارشد. درآغاز آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت گردید. سپس مهندس قدس علوی مدیرکل شیلات استان ضمن خیرمقدم به مهمانان درخصوص پروژه¬های مشترک با مرکز تحقیقات شیلات گلستان توضیحاتی ارائه نموده و برلزوم تکثیر و تولید بچه ماهی کفال خاکستری بعنوان کاندید گونه قابل کشت در آبهای نامتعارف تاکید کرد. سپس دکتر پورکاظمی نیز ضمن تشکراز برگزاری جلسه تاکید نمودند که اراده موسسه نیز بر اجرایی شدن و به نتیجه رسانیدن پروژه تا مرحله تولید انبوه بچه ماهی، استمرار تولید و معرفی آن به بخش خصوصی می¬باشد. ایشان درخصوص طرح های تحول زاو جریان ساز قابل اجرا در استان نظیر تکثیرکفال خزری نیز پیشنهاداتی ارائه نمودند. درادامه دکتر آقایی مقدم نیز توضیحاتی در خصوص روند اجرایی پروژه داده و گفت دانش انجام پروژه موجود می باشد و باهمکاری اداره کل در تامین زیرساخت ها، بطور قطع پروژه به نتیجه مطلوب خواهد رسید. دکتر میرهاشمی و دکتر حسینی مجریان پروژه نیز توضیحاتی در خصوص مسائل مالی، تکنیکی و زمانبندی اجرای پروژه درسال 97 و 98 ارائه نمودند و سپس وظیفه مندی هریک از طرفین به بحث و گفتگو گذاشته و صورتجلسه گردید.
درادامه دکترپورکاظمی بازدیدی از مزرعه میگوی گمیشان داشتند. دراین بازدید دکتر پورکاظمی از مزرعه وتاسیسات برق آن بازدید بعمل آوردند. دکتر آقایی مقدم نیز درخصوص برنامه های تحقیقاتی پیش بینی شده بعنوان مزرعه الگویی وطرح تحول ساز که قابلیت ترویج داشته باشد توضیحاتی دادند. در پایان دکتر پورکاظمی درخصوص لزوم فعال شدن مزرعه در سال آتی و اجرای حداقل یک پروژه ی کاربردی و ترویجی تاکید نمودند.
در ادامه دکتر پورکاظمی از پروژه های تحقیقاتی درحال اجرا و پروژه های عمرانی ایستگاه قره سوشامل سالن تازه تاسیس تکثیر، مخزن جدید آب ، حوضچه های ذخیره آب ژئو ممبران و ساختمان سرایداری بازدید بعمل آوردند. ایشان ضمن قدردانی از زحمات پرسنل بر برنامه ریزی مدون و هدفمند برای ایستگاه تاکید نمودند. درادامه از ماهیان کپور و کلمه بانک ژن زنده کپور و کلمه که در ایستگاه در حال اجرا می باشد نیز بازدید داشته و پیشنهاد نمودند در صورت امکان از جمعیت¬های مختلف ماهیان کپور در استان نیز ذخایری جمع آوری شود. در بازدید از ماهیان کفال خاکستری پروژه¬ی تکثیروتولید بچه ماهی کفال خاکستری نیز پیشنهاد نمودند در صورت امکان نسبت به جمع آوری و تکثیرآزمایشی کفال خزری در ایستگاه در سال جاری اقدام شود. در پایان دکتر پور کاظمی در خصوص طرح های تحول زا و جریان سازسال 98که با همکاری مرکز دراستان قابلیت اجرایی داشته توضیحاتی ارائه نمودند.
درپایان این سفریکروزه، دکتر پورکاظمی به همراه دکتر سید مرتضایی و دکتر آقایی مقدم دیداری با خانواده محترم مرحومه خانم دکتر جرجانی داشتند. در این دیدار ابتدا ضمن قرائت فاتحه دکتر پورکاظمی از خصوصیات اخلاقی و پرکاری و تلاش ایشان صحبت نموده و سپس مادر مرحومه نیز در خصوص ماوقع پیش آمده در زمان فوت مرحومه سخنانی ایراد نمودند. برادران و خواهران مرحومه نیز با ذکر خاطراتی از ایشان یادشان را گرامی داشتند.