کارآفرین  کارآفرین فردی است دارای ایده و فکرجدید که از طریق فرایند ایجاد کسب وکار توام با بسیج منابع و مخاطره مالی و اجتماعی محصول یا خدمت جدیدی به بازار عرضه میکند. کارآفرینی : فرایند شناسایی فرصت های جدید و ایجادکسب وکار وسازمانهای جدیدو و رشد یابنده برای بهره برداری از فرصت های شناسایی شده می باشد که در نتیجه آن کالا و خدمات جدیدی به جامعه عرضه می شود. جایگاه اجتماعی مطالعات نشان می دهد که هیچ یک از متغیرهای ، قدرت ،جایگاه،رتبه وسمت ، به تنهایی برای ایجاد انگیزه در فرد برای کارآفرین شدن کافی نیست .اما هنگامی که بین جایگاه اجتماعی فرد و انتظارش فاصله باشد ، بسوی رفتارهایی متفاوت برانگیخته میشود . تکنیک طوفان مغزی: این تکنیک یک روش گروهی است . . هنگامی که چند نفر بخواهند راجع به مسئله یا مو ضوعی ذکر کنند و راه حل های مختلفی بیابند ازاین روش استفاده می شود . از این افراد خواسته می شود تا نظرشان را راجع به آن موضوع مطرح کنند. نظرات مطرح شده در جایی مثل تخته وایت برد نوشته می شود پس از طرح نظر های مختلف مسئول گروه نظرها را دسته بندی واولویت بندی می کند ودر نهایت راه حل های ممکن از میان جوابهای مختلف بیرون کشیده می شود.